Munn-til-Munn

04.01.10

Google – en kilde til inspirasjon

Filed under: Uten kategori — Roy Dahl @ 09:38

Lurer på én ting: Har du noensinne sett ei annonse fra Ryanair? Eller fra Amazon.com? Eller fra Play.com? Eller fra Google? Ikke det?

Vel – ikke så merkelig.

Fordi – dette er alle sammen foretak som vel aldri har annonsert noe sted noesinne.

Tenk deg at for 10 år siden var Yahoo den aller mest brukte søkemotoren på internett med en markedsandel på over 60%. De andre søkemotorene som hadde hver seg en markedsandel på mellom 5% og 10 %. I dag har Google en markedsandel på nærmere 80%, mens mange av søkemotorene som vi kjente til nå er borte. Google har erobret sin markedsandel uten å forbruke en eneste annonsedollar. Tenk deg deg! Uten å bruke så mye som én dollar i markedsføring har Google blitt den aller mest brukte søkemotoren i hele verden!!!!

Amazon.com er på samme måte blitt verdens største bokhandel. Play.com er en av de aller største CD-butikkene i Europa. Ryanair et flyselskap med meget godt belegg på sine flyruter. Og ingen av disse foretaken bruker en eneste dollar eller pund eller euro på å markedsføre sine produkter.

Hva med deg og ditt foretak? Bruker dere mye penger på tradisjonell markedsføring?

Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggers like this: