Munn-til-Munn

05.01.10

La Kundepredikanter spre ditt Kunde-evangelium

Filed under: Uten kategori — Roy Dahl @ 21:08

Siden tidenes morgen har alle som har utdannelse innen markedsføring fått høre at den beste form for markedsføring er Munn-til-Munn metoden.

 Og så ble det med det.

 Ingen kunne fortelle noe om hvordan man best kunne sette i gang med og utnytte Munn-til-Munn metoden. Og så gikk det meste i glemmeboken, og man lærte i bøtter og spann hvordan man best skulle bruke annonser i aviser og magasiner samt TV og radio – og nå Internett.

 Når du skal ut og spise på en restaurant, hvilken restaurant velger du? Den du har sett en annonse for? Eller den som vennene eller jobb-kollegane dine forteller deg om og anbefaler? Undersøkelser viser at  over 80% velger restaurant ut fra hva de hører fra venner og kjente, mens 35% velger ut fra annonser.

 Hvordan valgte du lege? Valgte du ut fra at legen du går til hadde store helsides annonser i lokalavisen din? Eller valgte du ut fra at familie eller venner fortalte deg om en flott og forståelsesfull lege?

 Og hva med tannlegen din?

 Eller banken du bruker?

 Eller pub’en du går til?

 Sannsynligheten er stor for at du har valgt tannlege, bank, pub og mange andre produkter, tjenester, leverandører, butikker, advokat og mer til ut fra hva du har hørt fra din nærmeste familie, dine venner eller dine kollegaer på jobb. Og når du neste gang forteller en venn eller en bekjent om et produkt eller et firma som du liker, en CD som du synes er ”best i verden” eller om en festival du brenner for, er du blitt en kundepredikant – du også. Og som en prest sprer sitt evangelium, sprer du ditt kunde-evangelium.

Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: