Munn-til-Munn

27.01.10

Mer om 90/10

Filed under: Undersøkelser — Roy Dahl @ 21:11

En ny undersøkelse foretatt i november 2009 av Synnovate i USA viser at den vanligste Munn-til-Munn aktivitet var å hjelpe en venn eller et familiemedlem med en kjøpsbeslutning. Mer enn 50% av respondentene oppgir dette. Samtidig sier litt over 40% at de gir råd offline (ansikt-til-ansikt eller via telefon) om noe de har lest online. 

Dette er et sterkt bevis og støtte til fordelingen 90/10 Offline Munn-til-Munn mot Online Munn-til-Munn.

Advertisements

2 kommentarer »

  1. […] til hverandre eller ved at folk sender hverandre tekster hentet fra internet (Mer om dette her og her). Hvordan ønsker man å bruke de sosiale media? For DET må være det essensielle spørsmålet. […]

    Tilbakeping av Må man være på FaceBook eller Twitter? « Munn-til-Munn — 09.09.10 @ 09:04 | Svar

  2. […] Det er bare 13% av tenåringers snakk om merkevarer som foregår online via chatting (7%), sosiale media (3%) og  e-mail (3%). Resultatene  føyer seg godt inn i resultatene fra tidligere undersøkelser,  nemlig at 90% av samtaler om merkevarer foregår offline, mens kun 10 % foregår online (les mer her og her). […]

    Tilbakeping av Ukens tips (40-2010): Mesteparten av tenåringers snakk om merkevarer foregår offline « Munn-til-Munn — 07.10.10 @ 08:38 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: