Munn-til-Munn

11.03.10

Ukens tips (10/2010): Opprett et Forum på internett

Filed under: Skap et fellesskap,Ukens tips — Roy Dahl @ 08:27

Du driver en butikk og lurer på hvordan du skal kunne sette i gang en Munn-til-Munn prosess blant kundene dine. Du vet at Rom ble ikke bygget på én dag. Du vet at ting tar tid. Du vet at du må ha tålmodighet. Siden du driver en butikk, har du helt sikkert en lidenskap for produktene du selger i butikken din. Tross alt var det vel denne lidenskapen som førte til at du startet eller overtok butikken. Dermed har du en unik mulighet til å skape et fellesskap med kundene dine, dersom du legger ned litt tid.

For tenk deg at du har en kunde i butikken som spør: «Jeg lurer på hvordan…..?» eller «Jeg lurer på hva jeg skal bruke til …….?» Og du sier til kunden at ja, du kan ikke gi svaret på stående fot, men du skal tenke på det – og – når du har funnet et fornuftig svar, vil du legge det ut på Forumet ditt. Og der kan kunden også skrive sin reaksjon på svaret du har kommet med. Så kan det jo hende at du ikke ga det svaret som akkurat passet for kunden, men kunden fikk likevel såpass hjelp fra svaret ditt at hun kom opp med sin egen løsning – som hun selvsagt også skriver om på forumet ditt.

Munn-til-Munn Forum

Her kommer du til Munn-til-Munn Forum

Gjett hva som skjer nå? Kunden forteller alle venninnene sine om hvordan du/butikken/foretaket ga henne den hjelpen hun trengte og at det hele foregikk på butikkens eller foretakets forum. Etterhvert vil andre, både eksisterende kunder og personer som ennå ikke har vært i butikken din, besøke forumet ditt og legge inn spørsmål som de ikke finner svaret på selv. Til å begynne med er det du som svarer på spørsmålene. Så – etterhvert som forumet vokser, vil svarene komme, ikke bare fra deg, men fra andre som er på forumet. Og det hele virker positivt for din butikk eller ditt foretak. Fordi – de aller fleste som svarer under butikkens eller foretakets forum, vil jo søke å gi svar ut fra de opplevelser de har hatt med butikken eller foretaket ditt. Butikken og foretaket vil få gode anbefalinger fra andre kunder, noe som vil føre til at nye kunder strømmer til butikken eller foretaket.

Så hva venter du på?

Og – selvsagt. Er det noe du lurer på om Munn-til-Munn Markedsføring, er du hjertelig velkommen til å komme med spørsmålene dine på Munn-til-Munn Forumet.

Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: