Munn-til-Munn

22.03.10

Kritikk fra kunder

Filed under: Lytt, og lytt... til kundene — Roy Dahl @ 23:29

 

Mange ser på kunder som et nødvendig onde. Noen man ikke vil ha noe forhold til utover det å selge noen produkter til dem i ny og ne. Kommer en kunde med litt kritikk, havner man ofte i en forsvarsposisjon og faller ned i skyttergraven for å forsvare foretaket med hud og hår. En slik reaksjon på mottatt kritikk ender i det lange løp med at foretaket vil gå dårligere og dårligere fordi det kritikkverdige ikke blir tatt i mot og fulgt opp. Dermed blir ikke kritikken registrert og foretaket får ikke muligheten til å justere seg. Følgene er at i stedet for å snakke positivt om foretaket, begynner kundene å snakke negativt om foretaket. De fleste ser hvor dette fører hen….

Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggers like this: