Sølvi E. Suongir blogginnlegg i går om hvordan de sosiale medier kan utøve press på et hvilket som helst foretak er interessant lesning. Hun trekker frem Nestlé som et eksempel på hvordan en miljøorganisasjon som Greenpeace kan oppfordre sitt publikum til å skrive innlegg på FaceBook og andre sosiale media for å legge et stempel på Nestlé som et miljøsvin. Rett eller galt – dette tar jeg ikke stilling til. Men jeg må si at Nestlé’s behandling av saken står i sterk kontrast til Patagonia’s åpenhet (se foregående innlegg).
Selv er jeg ikke i tvil om hva som er det beste. Patagonia viser en åpenhet som kun er til det positive, og oppfordrer kunder og andre til å gi uttrykk for hva de mener om Patagonia’s produkter på Patagonia’s «The Footprint Chronicles». Patagonia’s forretningsidé lyder:
Build the best product, cause no unnecessary harm, use business to inspire and implement solutions to the environmental crisis
Se hvilken fantastisk mottakelse du får om du vil bli med på diskusjonen. Under «Why don’t you use…» kan man lese følgende:
Our Customer Service Representatives (CSRs) are our front line of communication with Patagonia fanatics far and wide. The crew here at our Call Center in Reno, NV are at it seven days a week, taking orders, helping with returns, and most importantly, answering the astonishing range of questions our customers fire at us. Like flocks of swirling swallows or shimmering schools of tropical fish, our customers swoop in with mysteriously synchronized concerns and questions on a regular basis, prompting the need for ready answers. Times like these, nothing would be more handy than magically beaming knowledge out into the ether. Our very own Old School is here to do just that. He’s stepped back from the front lines to answer some of these popular questions, straight from the trenches.
Dette låter som musikk i mine øyne.
Jeg tror vel at det er mange som har mye å lære av hvordan Patagonia opptrer.
Please let me know if you’re looking for a writer for your site. You have some really great articles and I feel I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d absolutely love
to write some articles for your blog in exchange for a
link back to mine. Please blast me an email if interested.
Thank you!
Kommentar av cars and the environment car pollution — 21.06.13 @ 10:49 |
Great site you’ve got here.. It’s difficult to find high quality writing like yours nowadays.
I really appreciate individuals like you! Take care!
!
Kommentar av Hermelinda — 26.07.13 @ 06:01 |
cheap car oil change brampton ontario
Åpenhet vs. skyttergraven | Munn-til-Munn
Tilbakesporing av cheap car oil change brampton ontario — 07.06.14 @ 13:41 |
pakistani bridal gold jewellery Sets
Åpenhet vs. skyttergraven | Munn-til-Munn
Tilbakesporing av pakistani bridal gold jewellery Sets — 18.08.14 @ 15:50 |
Konnecter.X10.Mx
Åpenhet vs. skyttergraven | Munn-til-Munn
Tilbakesporing av Konnecter.X10.Mx — 26.09.14 @ 05:05 |
watchut
Åpenhet vs. skyttergraven | Munn-til-Munn
Tilbakesporing av watchut — 01.10.14 @ 10:38 |
dorothy perkins
Åpenhet vs. skyttergraven | Munn-til-Munn
Tilbakesporing av dorothy perkins — 17.10.14 @ 18:01 |