Munn-til-Munn

29.04.10

Ukens tips (17-2010): Annonsering er prisen for å være kjedelig

Filed under: Ukens tips — Roy Dahl @ 08:44

Tenk på dette: Om alle snakket om deg, produktene og foretaket ditt, var det da behov for å kaste bort penger på å annonsere? Sannsynligvis ikke.

Da blir jo bare spørsmålet: Hvordan få folk til å snakke om meg, foretaket eller produktene?

Husk at folk hater å snakke om kjedelige ting, mens de elsker å snakke om det morsomme, store, magiske, forunderlige, sensasjonelle, spennende osv.

iPhone - et produkt som folk snakket om

Start NÅ med å gjøre deg fortjent til respekten og anbefalinger fra kundene dine, så vil de gjøre resten.

Behandler du kundene dine og medarbeiderne dine godt, vil de sørge for å markedsføre foretaket ditt. Og de gjør det gratis!

Vær interessant – eller bli usynlig!

Når folk stoler på deg, er de villige til å snakke om deg. Gjør folk fornøyde. Inspirer dem. Så serverer de sine venner til deg på dørstokken din.

Irriterer du kundene dine, vil du se at de tar med seg vennene sine og går til konkurrenten din.

Din andre mulighet er å være kjedelig. Om folk synes du og foretaket ditt er kjedelig, er det ingen som gidder å snakke om deg. DA har du kun én mulighet; å bruke drøssevis av penger på annonsering.

Valget burde være enkelt!

Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: