De beste Munn-til-Munn markedsførere sørger for at fansen får noe i hendene sine som gjør det enkelt å snakke om foretaket eller produktet de er fans av. Det er mange måter å gjøre det på. Man kan gi fansen stickers til å klister på bilen, sykkelen eller bagen, t-shirts eller gensere med trykk, brosjyrer til å dele ut, plakater som kan henges opp osv.
For noen uker siden fikk jeg tilsendt plakater og foldere fra Skagen Festival. Og når jeg nå deler ut foldere med programmet til hele festivalen, gir det meg mer enn nok å snakke om til de som får folderen. Dessuten kan jeg pin-pointe budskapet mitt til vedkommende. Liten grunn til å overøse en person med masser av informasjon om hvor bra Arlo Guthrie er om vedkommende hater amerikansk folkemusikk og elsker engelsk folk-rock. Da er det bedre å fortelle om hvor bra Oysterband er (som hun sikkert ikke har hørt om), og hvor enormt det var å være på 30-års jubileumskonserten i London for noen år siden.
Med programfolderen til Skagen Festival snakker jeg dobbelt så mye om festialen enn jeg ellers ville gjort.
Et eksempel til etterfølgelse.
Legg igjen en kommentar