Munn-til-Munn

17.06.10

Ukens tips (24-2010): Munn-til-Munn stopper opp når det ikke er noe å snakke om

Filed under: Napsteriser kunnskap,Ukens tips — Roy Dahl @ 08:43

Snakkere lever av å få bli foret med informasjon. Du må passe på at de er godt foret for at de skal holde praten igang.

Snakkere vil vite hva som skjer. Så du må gi dem de siste nyhetene – før noen andre får dem. Husk at snakkerne opprettholder statusen sin som eksperter gjennom å være velinformert om produktene du og foretaket selger.

Derfor; sørg for at snakkerne dine hele tiden får en kontinuerlig strøm av eksklusiv informasjon. Gjør det gjennom en blogg eller et nyhetsbrev på e-mail. Det spiller ingen rolle hvordan du gir snakkerne informasjon, bare sørg for at de får den før alle andre.

Snakkerne vil ha:

  • Tekniske detaljer. Du vil bli forbauset over hvor mye som er av interesse for snakkerne, selv stoff som du i utgangspunktet vurderer som kjedelig. La snakkerne få tilgang til tekniske detaljer og manualer, de vil elske det.
  • Progresjonsrapporter. Fortell snakkerne om nye produkter som foretaket har under utvikling og planer for neste sesong. La de få vite hva foretaket jobber med.
  • Generelle nyheter om foretaket. Husk at snakkerne ser på seg selv som familiemedlemmer av foretaket. Gi dem informasjon om hva som skjer på kontoret – om nyansettelser, markedsføringstiltak, jubileer mm.
Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: