Snakkere lever av å få bli foret med informasjon. Du må passe på at de er godt foret for at de skal holde praten igang.
Snakkere vil vite hva som skjer. Så du må gi dem de siste nyhetene – før noen andre får dem. Husk at snakkerne opprettholder statusen sin som eksperter gjennom å være velinformert om produktene du og foretaket selger.
Derfor; sørg for at snakkerne dine hele tiden får en kontinuerlig strøm av eksklusiv informasjon. Gjør det gjennom en blogg eller et nyhetsbrev på e-mail. Det spiller ingen rolle hvordan du gir snakkerne informasjon, bare sørg for at de får den før alle andre.
Snakkerne vil ha:
- Tekniske detaljer. Du vil bli forbauset over hvor mye som er av interesse for snakkerne, selv stoff som du i utgangspunktet vurderer som kjedelig. La snakkerne få tilgang til tekniske detaljer og manualer, de vil elske det.
- Progresjonsrapporter. Fortell snakkerne om nye produkter som foretaket har under utvikling og planer for neste sesong. La de få vite hva foretaket jobber med.
- Generelle nyheter om foretaket. Husk at snakkerne ser på seg selv som familiemedlemmer av foretaket. Gi dem informasjon om hva som skjer på kontoret – om nyansettelser, markedsføringstiltak, jubileer mm.
Legg igjen en kommentar