Munn-til-Munn

21.06.10

Munn-til-Munn er Enkelt

Filed under: Skap et fellesskap,Summ,Ukens tips — Roy Dahl @ 08:34

En god historie fra Training Marketer om hvor enkelt det er å sette igang en Munn-til-Munn prosess.

Ei dame var invitert i et bryllup. Dessverre for damen hadde hun brukket ankelen sin, og slet med å få foten ned i de vanlige skoene. Hun fant dermed ut at hun bare måtte få kjøpt seg et nytt par som hun kunne bruke i bryllupet. Som så mange andre surfet hun diverse skoforhandlere på internett, og endte opp med et par som hun antok ville passe foten hennes. For sikkerhets skyld ringte hun «kundeservice» fordi hun ville snakke med en virkelig person for å høre om disse skoene kunne løse problemet hennes. I samtalen med representanten fra kundeservice fortalte hun om sin brukne ankel. Og når representanten hørte om den uheldige situasjonen hun var i, strøk han forsendelseskostnadene og satte henne opp på listen over foretrukne kunder. Og – som om ikke det var nok fikk hun et God-Bedring-kort i posten en uke senere.

Hva tror du damen gjør når hun nå går rundt i sine nye sko fra Zappos? Hun forteller garantert sin historie om hvor godt hun ble tatt vare på av Zappos. Og – takket være henne, har Zappos helt sikkert fått noen nye kunder.

Ta deg nå tid til å lese «Ukens Tips (21-2010): 4 spørsmål når du ser på en kunde» en gang til. Og tenk på Zappos-damen – og hvor lite som skal til.

Reklamer

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggere like this: