Munn-til-Munn

29.07.10

Ukens tips (30-2010): Slagord i annonsene

Mange husker den berømte Shell-dama som alltid avsluttet med å si «Shell – det er ekstraservice, det!» Eller Scania lastebiler som «King of the Road» Dette var slagord som gikk igjen i alle annonser for Shell og Scania, og til slutt ble slagord som folk slang rundt seg med i mange anledninger. Det førte selvsagt til mye oppmerksomhet for Shell – og for Scania.

Scania - en gang King of the Road

Men det nytter ikke å strø om seg med slagord uten at det er noe i de. For Shell sitt vedkommende var man totalt avhengig at hver enkelt medarbeider på hver eneste Shell-stasjon i hele landet var seg bevisst på å yte alle kunder en ekstra god service, noe som kunne gjøre besøket på en Shell-stasjon til en minneverdig opplevelse.

For Scania sin del var det at Scania 142-serie hadde den absolutt sterkeste motoren blant alle lastebiler som fartet på norske veier – og dermed, bokstavelig talt, var King of the Road.

Nå for tiden kjører Europris med sin slogan «Mer til overs» og med det forsøker å signalisere at man ved å handle på Europris får – nettopp – mer (penger) til overs. Med andre ord at Europris er butikker med billige varer.

REMA 1000 har sin variant: «Bare lave priser», noe som sier det meste. At Rema1000 går seirende ut av de fleste prissammenligninger som kjøres i for eksempel VG, bygger bare opp under merkevaren REMA1000.

Slike slagord som repeteres i alle annonser fungerer fordi de blir spredt gjennom Munn-til-Munn. Faktisk liker vi å snakke om annonser. Spesielt annonser som er morsomme (men husker vi hvem som annonserer) eller annonser med et fyndig slagord som vi husker.

Derfor er ukens tips til deg å snekre et slagord som du legger inn i alle annonser. Et slagord som sier noe om det unike med butikken eller foretaket du er i. På den måten bygger du Munn-til-Munn inn i annonsekampanjen din.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: