Munn-til-Munn

07.10.10

Ukens tips (40-2010): Mesteparten av tenåringers snakk om merkevarer foregår offline

Vi tror ofte at ungdommen snakker mye om merkevarer i sin digitale kommunikasjon på FaceBook, Twitter, MySpace osv. En ny undersøkelse gjort av Keller Fay Group viser snarere tvert i mot.

Det er bare 13% av tenåringers snakk om merkevarer som foregår online via chatting (7%), sosiale media (3%) og  e-mail (3%). Resultatene  føyer seg godt inn i resultatene fra tidligere undersøkelser,  nemlig at 90% av samtaler om merkevarer foregår offline, mens kun 10 % foregår online (les mer her og her).

Keller Faye har også sett på hvor mye man snakker online om merkevarer. I alt viser undersøkelsen at tenåringer snakker aller mest online om «Media og Underholdning» (78% mot 57% av alle forbrukere), noe som kanskje ikke burde overraske. Dessuten er 69% av tenåringene engasjert i online-samtaler om matvaremerker (mot 54% av alle forbrukere) og 67% av tenåringene snakker online om teknologi (mot 39%). Bemerk at de %-vise tallene hele tiden må ses i forhold til at det kun er 13% av ungdommene (og 7% av alle forbrukere) som snakker online om merkevarer.

Generelt sett snakker tenåringer mer om merkevarer online, uavhengig av kategori, enn forbrukere generelt.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggers like this: