Munn-til-Munn

14.10.10

Ukens tips (41-2010): Negativ Munn-til-Munn kveles av seg selv

Filed under: Ukens tips,Undersøkelser — Roy Dahl @ 08:02
Tags: , ,

Blant de mange undersøkelser Keller Fay Group har gjort rapporterer de at 64% av alle samtaler omkring merkenavn klassifiseres som «for det meste positivt». Og – noe som er verdt å merke seg – dette er 8 ganger høyere enn kun de 8% som klassifiserer samtaler omkring merkenavn som «for det meste negativt».

Én forklaring på dette er at negativ Munn-til-Munn virker å bli kvelt av seg selv. Eller for å si det på en annen måte: Et produkt som skaper negativ Munn-til-Munn begrenser gradvis sitt eget potensiale til å solgt, og med det bli spredd blant folk.

En annen forklaring kan være at Munn-til-Munn handler om løsninger. Og når man blir spurt om råd, ønsker man å hjelpe gjennom å gi en anbefaling. Med en anbefaling kan det også følge et råd om hva man bør unngå, men når alt kommer til alt ønsker den personen som ber om et råd å bli fortalt hva man bør gjøre.

Og til slutt, en tredje forklaring som har å gjøre med det enkle faktum at vi snakker om våre erfaringer, og vi for det meste har flere positive erfaringer som forbrukere enn negative.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggers like this: