Munn-til-Munn

16.12.10

Ukens tips (50-2010): Markedsføring Med Tillatelse er tingen

Filed under: Ukens tips — Roy Dahl @ 08:07
Tags: , , , , ,

Tenk deg at Peppes Pizza sendte ut en e-mail til hver enkelt av de lojale kundene med barn som de har med en invitasjon hvor de fikk et glass brus gratis til barna om de kjøpte en pizza i restauranten. Invitasjonen var kun gyldig i morgen, og kun hos den lokale Peppes Pizza restauranten. Barna ville også få tilbud om å bli malt i ansiktet – gratis selvsagt.

Om Peppes Pizza kunne kontaktet 500.000 mennesker på denne måten uten at det kostet noe for utsendelsen, hva vil de kunne få igjen for denne investeringen? Tror du det vil være mer effektivt å sette inn ei annonse i avisene land og strand rundt? Eller kjøre en reklamekampanje på  TV? Svaret er garantert NEI!

Og tenk deg at alle som fikk denne invitasjonen også kunne invitere med seg en annen barnefamilie? Hva ville resultatet bli da???

Alle foretak kan oppnå slike resultater.

Ved å notere mitt navn og e-mail under mitt besøk på JazzCafé i London mottas ukentlige oppdateringer

Start med å spørre kundene dine om de er interesserte i å motta informasjon på e-mail om nyheter og spesielle tilbud. De aller fleste, i alle fall blant foretakets lojale kunder, vil takke ja til å motta e-mailer fra foretaket. Da slipper de jo å følge med i lokalavisen for å se når foretaket får inn nyheter eller kjører tilbudskampanjer! Det eneste man da må ha for hånden er en liste hvor den respektive kunde kan skrive inn e-mailadressen sin, et syltetøyglass hvor kundene kan legge visittkortet sitt eller en lapp som de fyller ut med navn og e-mail adresse, eller en liste foran seg på kontorpulten hvor man kan notere ned navn og e-mail adresser til de man snakker med på telefon. DET er STARTEN.

Og,…… når du sender ut informasjon om nyheter eller om tilbudskampanjer, sørg for å minne mottakeren om at mailen gjerne må bli sendt videre til venner og bekjente.

På den måten fungerer Munn-til-Munn Markedsføring.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: