Markedsføring med Tillatelse fungerer akkurat som dating. Alle markedsførere må tilby potensielle kunder et incentiv for å melde seg som frivillig til å motta relevant informasjon fra markedsføreren. I datingverdenen betyr det at du må tilby daten din noe som er såpass spennende at det er interessant nok til å møte opp på den første daten. Den aller første daten representerer tross alt en ganske stor investering i tid og ego – og kanskje til og med i penger. Så det må være en ganske så god grunn til å melde seg. Og – uten en sædeles god grunn til å fortsette med datingen vil den potensielle daten din (eller den potensielle kunden din) takke nei til videre dating. Så om du ikke sørger for å ha et agn eller en fordel til forbrukeren for å vise deg sin oppmerksomhet, havner du i samme gryte som alle andre annonsekampanjer som roper etter forbrukerens oppmerksomhet. Du vil bli oversett og ignorert.
Incentivet eller agnet du tilbyr til kundene kan være alt fra informasjon til underholdning, til konkurranser og lotterier, til betaling for en potensiell kundes oppmerksomhet. Incentivet må være åpenlyst, tydelig og helt og holdent bli levert.
De fem måtene å date en kunde på er:
1. Tilby potensielle kunder et incentiv for å melde seg som frivillig og gi sin tillatelse
2. Ved å bruke oppmerksomheten tilbudt av den potensielle kunden kan man tilby en utdannelse over tid for å lære kunden om produktet eller tjenesten firmaet ditt leverer.
3. Forsterk incentivet for å sikre deg at den potensielle kunden opprettholder tillatelsen.
4. Tilby ytterligere incentiver for å få enda flere tillatelser fra den potensielle kunden.
5. Over tid, utnytt tillatelsen til å endre forbrukerens adferd mot profitt
Legg igjen en kommentar