Munn-til-Munn

01.04.11

Ukens tips (13-2011): Produkter sender meldinger til folk rundt oss

Produkter utstråler. Status, grad av intelligens, levestil, hva man er opptatt av, hvor man er (eller ønsker å være) på den sosiale rangstige, følelser og mye mer.

Hva signaliserer du om du kommer kjørende rundt i denne?

Og hva signaliserer du om du kommer kjørende rundt i denne?

Ser du hvilke forskjellige inntrykk hver av disse bilene gir?

Slik er det med din butikk, din forretning, ditt firma også. Det du selger utstråler.

Og da er spørsmålet hva du ønsker å utstråle og om det du ønsker å utstråle er det samme som omgivelsene føler og mener at du faktisk utstråler.

Ord er ofte hva vi utveksler for å ta vare på et viktig aktivum; vårt rykte. Og produktene eller steder (pub’er, restauranter, discoteker mm.) vi anbefaler, hjelper oss med det. Ofte anbefaler vi tidskrifter, bøker og filmer, eller pub’er og restauranter, som formidler meldinger vi ønsker å spre til omgivelsene våre. Tenk deg forskjellen på om du anbefaler tidskriftet Kapital eller Fortune sett i forhold til om du anbefaler mannfolkmagasinet FHM? Hva signaliserer det ene fremfor det andre?

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggers like this: