Produkter utstråler. Status, grad av intelligens, levestil, hva man er opptatt av, hvor man er (eller ønsker å være) på den sosiale rangstige, følelser og mye mer.
Hva signaliserer du om du kommer kjørende rundt i denne?
Og hva signaliserer du om du kommer kjørende rundt i denne?
Ser du hvilke forskjellige inntrykk hver av disse bilene gir?
Slik er det med din butikk, din forretning, ditt firma også. Det du selger utstråler.
Og da er spørsmålet hva du ønsker å utstråle og om det du ønsker å utstråle er det samme som omgivelsene føler og mener at du faktisk utstråler.
Ord er ofte hva vi utveksler for å ta vare på et viktig aktivum; vårt rykte. Og produktene eller steder (pub’er, restauranter, discoteker mm.) vi anbefaler, hjelper oss med det. Ofte anbefaler vi tidskrifter, bøker og filmer, eller pub’er og restauranter, som formidler meldinger vi ønsker å spre til omgivelsene våre. Tenk deg forskjellen på om du anbefaler tidskriftet Kapital eller Fortune sett i forhold til om du anbefaler mannfolkmagasinet FHM? Hva signaliserer det ene fremfor det andre?
Legg igjen en kommentar