Munn-til-Munn

20.04.11

Ukens tips (16-2011): Lytt til erfarne (fjell-)folk

En aldri så liten omskrivning av Fjellvettregel nr. 5 i disse påsketider. Likevel verdt å huske på når du sitter på after-ski eller i baren på hotellet om kvelden. Eller koser deg på hytta sammen med gode venner.

Lytt!

Lytt til hva de du er sammen med sier om diverse produkter eller om servicen de er blitt møtt med i et foretak. Lytt og hør hva folk er opptatt av. Lytt og hør hvorfor noen liker produkt X og hvorfor andre ikke liker produkt Y. Lytt – og husk. Eller aller best – notér. Ta notatene med deg hjem – til jobben – og se om det er noe du og foretaket kan lære av det du husker eller har notert deg. Dersom du har lært noe og får overført din nye kunnskap til foretaket, endrer foretaket seg. Det er tegnet på læring; endring av adferd.

Gevinsten er at foretaket ditt forbedrer seg i forhold til å kunne utvikle bedre produkter og yte bedre kundeservice.

God Påske.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: