Å få tilhengere og fans av foretaket ditt til å involvere seg er en flott måte å få dem til å bygge eierskap til foretaket ditt og det foretaket ditt gjør. Bare ikke forvent at de slipper alt de har i hendene for aktivt å delta i noe som kan føles sensitivt. Ett sted går grensen for hvor langt fans og tilhengere er villige til å strekke seg i forhold til å snakke om foretaket ditt.
For de av tilhengerne dine som ikke står klare til å marsjere i tog nedover gaten for deg med store plakater med «Løp og Kjøp», eller som ikke gir deg detaljerte tilbakemeldinger relatert til din siste produktlansering, forsøk å gi dem noen små og enkle valg som gir den en anledning til å foreta en handling.
Du kan for eksempel legge ut et nytt produkt på nett og liste opp noen alternative navneforslag til produktet, og be de besøkende på nettsiden om å stemme på det navneforslaget de synes er best. Eller enda bedre – la folket først få lov til å komme med forslag til navn, for deretter å legge ut navnene på nettsiden til avstemming. Det gir deg nye tilhengere og øker eierskapet blant de som har fulgt deg en stund.
Legg igjen en kommentar