Munn-til-Munn

27.05.11

Ukens tips (21-2011): Gjør det enkelt for tilhengerne dine å involvere seg

Å få tilhengere og fans av foretaket ditt til å involvere seg er en flott måte å få dem til å bygge eierskap til foretaket ditt og det foretaket ditt gjør. Bare ikke forvent at de slipper alt de har i hendene for aktivt å delta i noe som kan føles sensitivt. Ett sted går grensen for hvor langt fans og tilhengere er villige til å strekke seg i forhold til å snakke om foretaket ditt.

For de av tilhengerne dine som ikke står klare til å marsjere i tog nedover gaten for deg med store plakater med «Løp og Kjøp», eller som ikke gir deg detaljerte tilbakemeldinger relatert til din siste produktlansering, forsøk å gi dem noen små og enkle valg som gir den en anledning til å foreta en handling.

Du kan for eksempel legge ut et nytt produkt på nett og liste opp noen alternative navneforslag til produktet, og be de besøkende på nettsiden om å stemme på det navneforslaget de synes er best. Eller enda bedre – la folket først få lov til å komme med forslag til navn, for deretter å legge ut navnene på nettsiden til avstemming. Det gir deg nye tilhengere og øker eierskapet blant de som har fulgt deg en stund.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Reklamer

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggere like this: