Munn-til-Munn

19.08.11

Ukens tips (33-2011): Heng dine kunders lojalitet på veggen

En av utfordringene med kjærligheten kundene dine har til butikken din er at den ofte er ganske så stille. Det er passivt, det er hysj’et ned. Det er noe man snakker om når man ligger i sengen.

Så hvordan kan du få praten til å lyde høyere? Jo – om du har et «Lojalitetskort» slik som Pannekakehuset Lofoten hvor du lar kunden få en rabatt på hvert 5. kjøp, for eksempel at den 5. kaffe’n er gratis på en kaffebar, er det jo slik at kunden har Lojalitetskortet sitt i lommeboken, pungen eller vesken. I stedet for at kunden skal bære kortet sitt med seg, tilby å henge kortet på veggen i butikken (eller på kaffebaren) slik at det virkelig vises til alle kunder at her er det mange kunder som kommer tilbake igjen.

Da virker det.

Og da blir det morsomt.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggers like this: