Ved å legge inn disse tre elementene i Munn-til-Munn programmet ditt, kan du få en tilhenger av selskapet ditt til å ble en talsmann/kvinne for det.
1. Eksklusiv informasjon
Dersom alle vet noe om noe, er det ingen spesiell verdi i å dele noe, selv for en innbitt tilhenger. Det er det eksklusive, helt nye, som ikke er sett eller opplevd av noen andre som gir bensin til en samtale. Ikke alle setter like mye pris på alle mulige spesifikasjoner eller supernerdede nyheter, men den entusiasmen det skaper hos tilhengerne dine kan være vanskelig å overse for andre.
2. Status og anerkjennelse
Gi status og anerkjennelse til de beste tilhengerne dine. Det vil både sette igang samtaler og sørge for å opprettholde eksisterende samtaler om selskapet ditt. Husk at det ofte er status som skaper samtaler. Det at en tilhenger har en høy status innen sin gjeng med hensyn til selskapet ditt – som selvsagt er et høyinteresseselskap i denne gjengen – skaper samtalen fordi det på en måte er forventet at denne supertilhengeren din har nyheter å komme med om selskapet ditt. Likeledes kan samtalen skape status ved at din supertilhenger virkelig viser i gjengen sin at hun er dypt informert om selskapet ditt. Uansett på hvilken måte, så genererer det samtaler om selskapet ditt.
3. Hjelpeverktøy
Verktøy som skaper samtaler hjelper til med å gjøre en tilfeldig kunde til en predikant for selskapet. Og vi snakker om vanlige brosjyrer i et slikt tilfelle. Nei – her er det snakk om velkomstpakker for nye kunder, eller demoer som kunden kan dele med vennene sine. Det kan også være enkle hand-outs som kunden kan gi til vennene sine som en introduksjon av selskapet ditt. Vær kreativ – og tenk på hva du kan gi kunden din som vil gjøre ham til en predikant blant sine venner for selskapet ditt.
Legg igjen en kommentar