Du kan skape noen fortryllende Munn-til-Munn snakkiser. Og du kan skape slike snakkiser med et knøttlitet budsjett uten bruk av mye fancy teknologi.
Du kan skape en god snakkis på to minutter til kostnaden av et frimerke ved å skrive et litet brev til en kunde og takke for at kunden handlet hos deg. En av verdens beste bilselgere gjør dette konsekvent (og han selger 5 biler pr dag – Hele Året!) ved å skrive et personlig brev til hver kunde som kjøper en bil av ham hvor han takker for handelen. Og slikt blir det snakkis av fordi det er veldig få – om noen – som gjør det.
Enkle overraskelser
Herlige, deilige, og uventede overraskelser (tja – overraskelser er vel alltid uventede?) er noe av det sterkeste man kan gjøre for å få i gang en snakkis. En uventet oppgradering, noe ekstra i pakken, en superrask levering, en billett til et arrangement, en invitasjon til firmaets grillparty. Ja, det er mange muligheter for å skape en noe folk vil snakke om og som kan gjøre en kunde til en tilhenger.
Høflige anmodninger
Enkelte ganger trenger selv den mest trofaste tilhenger et litet høflig dytt for å fortelle noe til andre. Å be en kunde spesielt om en anmeldelse, referanse eller en attest fungerer som regel bedre enn en generell anmodning. Husk at tilhengerne dine er glade i deg, og at det å oppmuntre dem til å snakke om deg hjelper dem å huske på hvor mye Munn-til-Munn snakkiser betyr.
Legg igjen en kommentar