Munn-til-Munn

13.04.12

Ukens tips (15-2012): Tre typer av innhold som folk liker å dele med andre

Noen typer av innhold genererer mer snakking og deling blant folk enn andre.

Guider, veiledninger, råd og tips

Lag innhold som hjelper folk å gjøre ting bedre. Prøv med case-studier, guider, veiledninger, råd og tips som tilhengerne dine kan gjøre bruk av. Dette vil ikke bare være til hjelp for tilhengerne dine, men også være med på å få dem til å se godt ut, og på den måten øke sin status, blant vennene (og kollegene) sine når de deler.

Konsepter, planer og utkast

Husk at innhold ikke behøver å være polert før det sendes ut. Tilhengerne dine vil bli glade for å se tidlige og ikke ferdigsnekrede planer, beta-versjoner (husk at selv Microsoft sender ut betaversjoner av nye operativsystemer som de ber vanlig folk om å teste) og røffe ide-utkast.

Lister

Lister får folk til å snakke. Tenk på rankinglister, lister over de beste norske CD’er som selv Morgenbladet fikk mye omtale for, fotball-tabeller mm. Mulighetene til å skape lister er nærmest uendelig. De kan være opplysende, kontroversielle og morsomme. Tenk bare på partibarometrene.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggers like this: