Munn-til-Munn

03.05.12

Ukens tips (18-2012): Hjelp snakkerne dine å snakke om deg

Enten du akkurat har startet opp med Munn-til-Munn Markedsføring, eller om du har holdt på med Munn-til-Munn Markedsføring i lang tid, er det noen spørsmål du bør stille deg i forhold til å kunne være til hjelp for snakkerne dine.

Og aller først bør du stille deg spørsmålet om hvordan du på best mulig måte kan være til hjelp for snakkerne dine slik at det blir enkelt å snakke om deg. Se om du gjør det lett og enkelt. og ikke minst morsomt å snakke om deg. Se om du kan øke Ggevinsten ved å snakke om deg. Og Gevinsten behøver ikke være en fysisk gevinst i form av en belønning du gir til snakkerne. En god Gevinst for en som snakker om deg er gevinsten hun får ved at hun på en eller annen måte øker sin status innen gruppen sin (vennegjengen, kolleger, treningsgjengen etc).

Still deg også spørsmålet om hvordan du kan hjelpe snakkerne dine med å fortelle om deg til mange mennesker. Å hjelpe en snakker å fortelle om deg til én venn er OK, men hjelper du ham å fortelle om deg til 50 mennesker vil jo det være storartet. Så i stedet for å gi bort én folder/brosjyre/rabattkupong, gi bort en bunke. Og om det føles riktig, hjelp snakkerne å publisere noe via internett. Ser du etter slike muligheter vil du mangedoble effekten ved Munn-til-Munn Markedsføring.

Og så, når du har lagt inn en innsats for å få i gang Munn-til-Munn Markedsføring, må du jobbe med hvordan du kan få Munn-til-Munn Markedsføringen å holde på videre. Få tak i gode utsagn fra folk, få folk til å ta bilder av seg selv med produktet i bruk, henvis folk til nettsider og tidsskrift som har anmeldelser av produktet ditt. Og sist, men ikke minst, spør alltid om lov til å kontakte folk igjen. Få tak i e-mail adressen, eller postadressen for den saks skyld.

En liten innsats kan føre til stor blomstring.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: