Munn-til-Munn

18.05.12

Ukens tips (20-2012): Inspirer til Munn-til-Munn ved å sørge for en fantastisk kundeservice

Filed under: Ukens tips — Roy Dahl @ 08:10
Tags: , ,

Still deg spørsmålet om hvordan du kan være til hjelp for kundene dine. Du vet jo (eller i alle falll burde vite) hvem de er. Ikke kundenes demografiske data, men hvem som virkelig er dine kunder.

Still deg så spørsmålet om hvordan du kan skape en WOW-opplevelse for kundene dine. Vær på jakt etter mulighetene – de er der.Og grip dem når de dukker opp.

For en tid tilbake kunne man lese i avisen at en gruppe som skulle til syden fra Torp Flyplass måtte sette seg i en buss for å bli transportert til Stavanger for å ta flyet derfra. Tenk om en av pizzaleverandørene hadde fanget opp dette og fysisk kommet med pizzaer til bussen. Hva hadde de ferieresisende da sagt? WOW!!!! Og dette er noe de hadde husket og fortalt villig vekk om til alle sine bekjente, fordi denne oppmerksomheten fra pizzaleverandøren var noe positivt opp i all elendigheten skapt av er reiseoperatør og (tydeligvis) for dårlig vær. Pizzaleverandøren kunne med dette virkelig skapt en WOW-historie som var lett å fortelle videre (fordi den var selvopplevd) og kunne gitt en veldig god effekt ved at alle de reisende ville ha visst hvem som levert pizzaen, og sannsynligvis anbefalt pizzastedet til alle sine venner og bekjente. Også reiseoperatørens folk, og mange andre av medarbeiderne på Torp Flyplass, ville garantert fått noe å snakke om i tiden fremover.
Så vær til hjelp for kundene dine. Det vil lønne seg.
Husk at kundene dine er mennesker. Du må således menneskeliggjøre dem og få dem til å bli venner med deg.
Lag WOW-opplevelser
Ring dem på fødselsdagen sin og gratuler med dagen
Vær en venn
Det er enkelt å yte god og ikke minst ektraordinær kundeservice i dag hvor vi for det meste er vant til å snakke med maskiner og blir møtt med dårlig kundeservice rundt omkring. (Ta bare en titt på deg selv, og tenk tilbake på når du sist fikk en flott service som kunde!)

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: