Munn-til-Munn

15.06.12

Ukens tips (24-2012): Innhold som tilhengerne dine vil sende videre

Om du er på jakt etter godt innhold som tilhengerne vil bringe videre, kan du øke oddsen ved å jobbe litt med disse ingrediensene.

  1. Når innholdet ditt fokuserer på tilhengerne dine, vil det være et iboende insentiv for tilhengerne til å snakke om det og spre det videre. Så i det neste nyhetsbrevet ditt, intervju en (eller flere) av tilhengerne dine. Eller sett lyset på jobben som tilhengerne dine gjør, slik som Byggmax for tiden bruker sine tilhengere i reklamefilmer. Du kan også gi en tilhenger en utmerkelse (som du selvsagt får publisert i avisen eller i et magasin). Skriver en tilhenger noe om deg på sin bloggside eller webside, sørg for at det også havner på din egen webside. Jo mere du har som er om tilhengerne dine, jo mer vil tilhengerne dine snakke om deg.
  2. Om du klarer å få en gruppe av tilhengerne dine til å gjøre noe sammen i et felles prosjekt, vil du kreere forbausende innhold som alle vil dele med sine omgivelser og bringe videre. Det er mange måter å gjøre dette på, og her kan man faktisk ta lærdom av enkelte artister som  gir fansen sin anledning til å komme med forslag til melodier og tekster, lar fansen sin oversende gitar-riffs som kanskje blir med på en innspilling. Og artistene legger selvsagt forslagene ut på nettsiden sin slik at andre fans kan komme med nye forslag eller forbedringer til eksisterende forslag. Et annet eksempel er The Age of Conversation som får flere av verdens ledende markedsførere til å skrive om hvordan det globale markedsføringslandskapet endrer seg. Akkurat nå er The Age of Conversation-3 ute.
  3. Alle tilhengere elsker å få snike seg til en forhåndsvisning eller få en smaksprøve før produktet gis ut. Warner Bro.s som kommer med den nye Batman-filmen The Dark Knight Rises 7. juli i år,  har latt fansen få se gradvis snikbilder av en av filmens karakterer. Man behøver nødvendigvis ikke bli så fancy som Warner Bros. Du kan rett og slett forsøke deg med en email-liste for tilhengere som vil bli orientert om og se nyheter «før alle andre» og periodisk fore dem med interessante nyheter. Og – for all del – la dem dele det med sine omgivelser.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: