Munn-til-Munn

20.07.12

Ukens tips (29-2012): Noen enkle tips for å starte snakkingen

Filed under: Summ,Ukens tips — Roy Dahl @ 12:50
Tags: , , , , ,

Du kan klare å skape utrolig Munn-til-Munn effekt, og du kan skape den med et minimalt budsjett uten å måtte bruke fancy teknologi. Så før du øser ut penger på din neste kampanje, prøv dette:

Flotte takke-lapper

Jeg er ganske sikker på at dersom flere sendte takke-lapper ville  verden bli en bedre plass. På noen få minutter, og til kostnaden av et frimerke, kan du skape personlige og minneverdige opplevelser for en kunde som kunden vil fortelle alle i sine omgivelser om. Ved hjelp av slike takke-lapper som du ser her, selger Zappos sko for millioner av dollar.

Overraskelser

Herlige og uventede overraskelse er blant de kraftigste snakkestarterne du kan tenke deg. Så en uventet oppgradering, en lynkjapp forsendelse, eller en spesiell behandling kan være alt som trengs for å gjøre en kunde til en tilhenger.

Høflige anmodninger

Noen ganger trenger tilhengerne dine et høflig litet dytt for å få dem til å snakke om deg. Konkrete anmodninger om å få en attest, en referanse eller en produktanmeldelse virker som regel bedre enn å komme med en generell anmodning. Husk at tilhengerne dine er glad i selskapet ditt og i produktene dine. En oppmuntring fra deg hjelper dem å huske hvor viktig det er for selskapet at de snakker om det.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggers like this: