Munn-til-Munn

03.08.12

Ukens tips (31-2012): Hvordan opprettholde kontakten med tilhengerne dine

Å ha tillatelse (og merk: tillatelse) til å kommunisere med tilhengerne dine er nøkkelen til et langt og godt Munn-til-Munn-forhold.
Her får du tre muligheter:

  1. E-mail
    Det er ikke noe som slår ei liste med e-mail abonnenter som frivillig har satt seg på listen, og med det har gitt deg sin tillatelse og dermed  forventer å få tilsendt periodiske nyheter og annen informasjon fra deg. De aller beste innen Munn-til-Munn Markedsføring bygger sine e-mail lister ved hele tiden å gi tilhengere muligheten til å skrive seg på listen; etter en handel, på sidekolonnen eller på fotlinjen i web-siden, etter å ha lastet ned noe fra deg, og ikke minst etter å ha anbefalt noe til en venn eller bekjent. Når du har begynt å bygge listen, hjelp til med å bygge den ytterligere ved å skrive nyhetsbrev om nye idéer, nyheter eller spesialiteter kun for medlemmer (av listen). Det er slikt abonnentene på listen din gjerne vil dele med sine venner igjen. Noen av disse vennene vil tegne seg som abonnenter og dermed er du i gang.
  2. Skap samfunn
    Online-grupper hjelper deg med å holde tilhengerne dine organisert og lett tilgjengelig. Det er mengder av tilgjengelige plattformer (som ofte er gratis) slik som Facebook og Google+ og flere til. Ved å gi tilhengerne dine en plass hvor de kan samle seg, gjør du det ikke bare enklere for dem å snakke sammen og dele idéer. Du gjør det også enklere for deg selv ved at du kjapt kan komme i kontakt med dem i forhold til nyheter og oppdateringer.
  3. Eventer
    Å arrangere eventer er blant de mest ressurskrevende måter å holde seg i kontakt med tilhengerne sine på. Samtidig er det slike arrangementer som ofte har den beste effekten. Det er på slike arrangementer at tilhengerne kommer i nærkontakt med andre tilhengere, hvor de utveksler erfaringer og hvor de deler sine idéer og erfaringer med selskapet ditt. Ikke minst gir deg selskapets medarbeidere en gedigen mulighet til personlig å møte tilhengerne.  Og det er som regel bare de største tilhengerne som vil komme, noe som gjør det hele til en enda sterkere opplevelse.

 

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggers like this: