Munn-til-Munn

16.08.12

Ukens tips (33-2012): Tilhengerne dine gjør hva som helst for deg

Mange som driver med BtilB vil si at Munn-til-Munn bare kan brukes til BtilC.

Men, nei da. BtilB-markedsførere kan ha det like morsomt som BtilC- markedsførere.

Ta for eksempel Caterpillar. Ikke akkurat verdens mest sexy merke. Eller hva sier du når du ser en svær gravemaskin rulle forbi deg? Likevel valgte Caterpillar å involvere kunder, lastebilsjåfører og partnere når de skulle utvikle sin nye lastebil CT660. Til nettstedet PSFK uttalte direktøren for motorveilastebiler George Taylor:

Gjennom design og utviklingsstadiet til CT660 brukte vi et online kundepanel for å få tilbakemeldinger fra kunder på forskjellige designelementer. Dette panelet tillot oss å kjøre yrkesrettede interaktive kundeundersøkelser slik at vi kunne forsikre oss om at vi utviklet produktet som ville gjøre våre kunder mer suksessfulle. Faktisk benytter vi oss fortsatt av dette online kundepanelet i dag for få måle kunders reaksjoner til nye forbedringer på CT660 og til å utvikle innledende tilbakemeldinger i forhold til vår neste lastebilmodell.

Du kan også gjøre dette. Stå på. Fortsett å prøve. Eksperimenter. Og gjør et forsøk.

Og hva er det verste som kan skje? Ingen snakker om det. Og du kan prøve igjen.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggers like this: