Munn-til-Munn

23.08.12

Ukens tips (34-2012): Interaktive annonser skaper Munn-til-Munn

Det hollandske bryggeriet Grolsch har lansert en ny interaktiv kampanje hvor brukeren får en gratis 4-pack med Grolsch øl ved å sende en melding til politimann Jount, en fiktiv figur i den interaktive annonsen. I annonsen sitter politimannen i en mørk og skyggefull bar. Han snur seg sakte og ser på deg og en stemme sier at du må sende ham navnet ditt i en tekstmelding. Om han kjenner deg vil han kjøpe en øl til deg. Han tar frem visittkortet sitt (som vises på skjermen) før han snur seg igjen. Når du har sendt tekstmeldingen til ham, snur han seg mot deg, tar frem mobiltelefonen sin og skriver et svar til deg. I svaret får du en personlig melding med en link for å løse inn den gratis 4-packen med Grolsch øl.

Ta en titt på politimann Jount her.

Og hvilken effekt denne annonsen har hatt. Politimann Jount får 2.000 tekstmeldinger daglig.

Dette er utvilsomt en annonseform som skaper Munn-til-Munn. Og som gir resultater.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggers like this: