Munn-til-Munn

07.09.12

Ukens tips (36-2012): Hva Forelskelse betyr for Munn-til-Munn

Filed under: Summ,Ukens tips — Roy Dahl @ 07:35
Tags: , , , ,

Hva i all verden har forelskelse å bety for Munn-til-Munn? ALT !!! Forelskelse er den mektigste kraften i markedsføring – og det er denne kraften som driver alle de store og mektige selskaper.

Noe idéer du kan bruke:

  1. Å være nyforelsket er spennende
    All forelskelse starter med å være nyforelsket. Det er den første gangen du lekte deg med en iPhone eller bestilte musikk fra Play.com . Disse «første-øyeblikks-oppdagelser» er din beste mulighet til å skape Munn-til-Munn. Din jobb er å gjøre to ting: 1) Vær sikker på at disse første øyeblikks opplevelser med produktet ditt er utrolige. Og 2) Sørg for å gjøre det enkelt å kunne fortelle venner om opplevelsene.
  2. Forelskelse krever romantikk
    En selvtilfreds og en rolig forelskelse er ikke akkurat det som fører til Munn-til-Munn.  For å få folk til å snakke trenger du romantikk. Det kan være en fantastisk ny oppgradering, en spennende kundeopplevelse, eller en fantastiske hendelse spesielt for dem. Romantikk – dramatiske og ekstraordinære øyeblikk – er det som gjør en stille og rolig forelskelse om til «Vi-forteller-det-til-all-Forelskelse»
  3. En såret elsker snakker mest
    Ingen snakker mer til venner enn en som er blitt hånet eller såret. Alt som kreves for få ødelegge forholdet til dine største og beste fans er å slippe en elendig oppgradering, ta mange snarveier eller brenne dem med en kampanje som ignorerer de lojale fansene for å få flere nye kunder. Så om du trodde de snakket om deg så lenge de var fans, vent å se hva som skjer når du har satt omdømme til fansen i fare.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: