Munn-til-Munn

27.09.12

Ukens tips (39-2012): E-mailen er arbeidshesten i sosial markedsføring

I Ukens tips (32-2011): Be alltid om e-mail adressen ble det fastslått at regulære nyhetsbrev som kunden forventer å få i postkassen sin er alt som trengs av annonsering til fansen din.

Det understrekes ytterligere i undersøkelsen 2012 Channel Preferences. 77%  foretrekker i følge undersøkelsen å få reklamebudskap i en e-mail. Dette tilsier at de sosiale media som Facebook, LinkedIn, Twitter mm. er oppskrytt som markedsføringskanaler. Riktignok er det mange forbrukere som klikker på at de «Liker» et produkt eller merke på Facebook, men kun 4% ønsker å motta reklamebudskap i denne kanalen.

Skaff deg kundenes e-mail adresse. Det er den enkleste og den minst kostnadskrevende markedsføringen du kan få. Samtidig så er det den desidert mest effektive formen du kan bruke.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggers like this: