Munn-til-Munn

17.01.13

Ukens tips (03 – 2013): Dårlige situasjoner er et godt utgangspunkt for å skape Munn-til-Munn

Filed under: Ukens tips — Roy Dahl @ 19:45
Tags: , ,

Vi lever i en verden sammen med andre mennesker. Og siden ingen er ufeilbarlige, er det helt naturlig at det oppstår noen feil eller noen dårlige situasjoner. Noen ganger er det din feil, noen ganger er det andre faktorer som utløser den dårlige situasjonen. Uansett hva feilen eller situasjonen skyldes, sitter du der med en kunde som er overlatt til seg selv, er blitt forsinket, mener at alt ser håpløst ut, og er i dårlig humør.

Og det er her den gode Munn-til-Munn markedsføreren virkelig skiller seg ut fra alle sine konkurrenter. Munn-til-Munn markedsføreren snur på situasjonen og sørger for at kunden får en fantastisk opplevelse i stedet for å hende opp møkka sur og sint på alt som rører seg i verden. Munn-til-Munn markedsføreren tilbyr håp der hvor det bare ser ut som om alt håp er ute.

Tenk ikke på budsjett. Sørg bare for å snu situasjonen for kunden slik at kunden til tross for feilen som er gjort mot henne går ut med et stOOrt smil om munnen.

Om bussen din råker ut for motortrøbbel og det resulterer i at passasjerene blir sittende på bussen midt i ødemarken, bestill pizza til alle passasjerene og du vil se en radikal forandring i ansiktsuttrykkene.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Reklamer

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggere like this: