Hjemmelagede t-skjorter, klistremerker og blogginnlegg med din logo er fans’en din sin måte å uttrykke sin hengivenhet til merket ditt. Du kan gjøre det enklere for dem å vise frem logoen din ved å gjøre logoen tilgjengelig slik at den kan kopieres og limes inn.
MEN, tenker du, er det ikke en risikosport i forhold til merket ditt å gjøre logoen tilgjengelig slik at hvemsomhelst kan leke seg med den i Photoshop slik at den mildest talt ser helt vill ut. Det kan jo absolutt tenkes, men i stedet for å lage begrensninger for bruk av logoen din, kan du heller fortelle og vise frem hvordan den best kan brukes.
MailChimp gjør dette gjennom å bruke en hel nettside med retningslinjer for hvordan man kan bruke merket og merkefordelene. De viser hvilke farger, hvilke fonter og størrelser som skal brukes og hvordan de best skal anvende maskoten. Alt kan lastes ned direkte fra nettsiden. I tillegg har de anbefalte screenshots til bruk når du snakker om dem slik som denne:
Og enten du liker det eller ei. Merket ditt vil bli snakket om – uansett. Så hvorfor ikke hjelpe dem med å gjøre det på en måte du synes er grei?
Legg igjen en kommentar