I AdAge i dag kan man lese at Coca Cola ikke har noen salgseffekt av summing i de sosiale media.
Og det til tross for at de har hele 61,5 millioner fans, mer enn alle andre merker har på FaceBook.
Samtidig skriver senior account manager i King Fish Media Michele Campbell om en venn av henne som lager kule sportsklær. Vennen laget et spesialsydd tennis-skjørt til henne med egne ball-lommer, noe for eksempel Nike ikke har. Flere tennis-spillere står nå på venteliste for å få et slikt spesialsydd tennis-skjørt. Dette er Munn-til-Munn Markedsføring på sitt beste, og noe slikt ville aldri skjedd i de sosiale media. Fordi; et personlig engasjement og entusiasme til et produkt er mye mer smittende når personer møtes ansikt til ansikt enn gjennom en PC-skjerm. Damene på tennisbanen kunne jo se og føle på stoffet og ta det hele nøyere i øyesyn. Og når Michele Campbell heller ikke har noen tilknytning til disse damene i de sosial media, gir jo utfallet seg selv.
Konklusjonen til Michele Campbell er, ikke uventet, at Munn-til-Munn Markedsføring virker sterkere enn noen sinne. Og spesielt i ansikt-til-ansikt situasjoner. Spesielt effektivt er Munn-til-Munn Markedsføring innen markedsføring av produkter hvor man kan hekte på gode og fengslende historier.
Enten det gjelder et tennis-skjørt eller en veldedighetssak – hopp ut av PC-stolen og kom deg ut og snakk og vis frem produktet ditt.
desenvolvimento.comli.com
Ukens tips (12-2013): Stikk av fra PCn og gå ut og snakk | Munn-til-Munn
Tilbakesporing av desenvolvimento.comli.com — 07.10.14 @ 19:51 |
white maternity tube tops
Ukens tips (12-2013): Stikk av fra PCn og gå ut og snakk | Munn-til-Munn
Tilbakesporing av white maternity tube tops — 10.10.14 @ 08:09 |
kids clothes usa brands
Ukens tips (12-2013): Stikk av fra PCn og gå ut og snakk | Munn-til-Munn
Tilbakesporing av kids clothes usa brands — 11.10.14 @ 03:04 |