Munn-til-Munn

10.05.13

Ukens tips (19-2013): Bruk Google+

Flere og flere får øynene opp for Google+. Og for deg som ikke vet om eller som ikke kjenner til hva Google+ er, kan en kort forklaring være på sin plass.

Google+ er et nettsamfunn bestående av personer med en eller annen lidenskap. En lidenskap som de ønsker å dyrke sammen med andre personer uansett hvor de kommer fra. På denne måten vil lidenskapen kunne utvikles ved at man får nye innspill, ny visdom, og ny lærdom om sin lidenskap. På Google+ er det mange «eksperter», personer som kan litt om sin lidenskap som de mer enn gjerne deler med andre.google__ikon

I dette bildet kan du komme inn – og aktivt bruke det til din fordel. Her får du noen råd om hvorfor du bør bruke Google+ til å få mer Munn-til-Munn Markedsføring av firmaet ditt og produktene/tjenestene dere selger.

  1. Google+ koster ikke noe. Du kan fritt bruke det, så mye du vil
  2. Ønsker du å komme høyt på Google’s ranking, slik at søk på dine produkter gjør at du kommer høyt opp på listen over søkeresultater, er det bare å begynne å bruke Google+. Om alt annet er likt, vil konkurrenten din komme høyere opp på Google’s søkeresultater dersom konkurrenten er aktiv bruker av Google +
  3. Google+ blir ryggraden i Google så deltakelse her blir viktigere enn deltakelse på andre Google-plattformer
  4. Google’s +1 tilsvarer Facebook’s «Del». Jo flere +1’ere du får på siden din og på innleggene dine, jo bedre ser du ut i Google’s øyne. Alle +1’ere gjør at Google vet folk leser og videresender det du deler med dem.
  5. Google integrerer sømløst med andre Google-tjenester som G-mail, Documents, Search og YouTube
  6. Du kan skrive om firmaet ditt i «Om-seksjonen» av din Google+ profil. Forklar hva du selger, hvorfor du er den eksperten man bør gå til for å få de gode råd, og hvordan du hjelper kundene dine. Dette vil Google bruke som en meta-beskrivelse, altså de søkeordene som Google leter etter for å finne din side.
  7. På Google+ bruker du «Sirkler» til å segmentere. Denne tjenesten er mye enklere og lettere å bruke enn tilsvarende på Facebook. Og dette gjør det mye lettere å nå frem til et spesielt marked med innholdet ditt og meldingene dine.
  8. Og dermed følger det at Google+ gjør det enklere å dele meldinger og innhold med de rette personene.
  9. Mange av kundene dine og andre som kan tenkes å ville kjøpe produktene dine er allerede på Google+
  10. Google’s aktivitetstrøm er perfekt til å dele Rikt Media Innhold slik som fotografier, video og lydfiler.
  11. Hangouts, Goole+’s video-samtale/konferanse egenskap, tillater en gruppe av brukere å møtes over flere «skjermer». Og en fantastisk egenskap ved Hangouts er at du også kan dele det du ønsker til Hangout-gruppen fra din desktop.
  12. Når du legger inn kommentarer til andres meldinger i Google+, promoterer du din egen ekspertise og oppmuntrer flere personer til å legge deg til i sine sirkler. På den måten utvider du ditt publikum.
  13. Medarbeiderne dine kan lage sine egne Google+ profiler og poste linker din firmaets nettside, dele bloggpostene dine og gi +1 til meldingene dine.
  14. Google+ har nå over 500 millioner brukere. Alle disse kan umulig ta feil….. Og det blir stadig flere norske brukere også. Så vær tidlig ute slik at du er forberedt den dagen Google+ i Norge har flere brukere enn Facebook.
Dette innlegget er basert på artikkel hos Publicity Hound; "17 enormous advantages of Google+"

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: