Munn-til-Munn

13.06.13

Ukens tips (24-2013): Hva du kan gjøre for å bli snakket om

Alle som har vært innom denne bloggen vet at Munn-til-Munn Markedsføring er den desidert mest effektive form for markedsføring. Dessuten er denne formen for markedsføring omtrent kostnadsfri. Utfordringen for mange er at de ikke helt vet hva de skal finne på for å få noen til å snakke om firmaet. Her skal du få noen tips.

Gjør noe som sjokkerer

Alle liker å snakke om noe som er sjokkerende. Slikt stoff triller rundt på alles lepper. Så om du ønsker å oppnå skikkelig effekt gjennom at folk skal snakke om firmaet ditt, må du gjøre noe som sjokkerer folk. Gjør noe som ingen av dine konkurrenter har hatt mot til å gjøre. Og sørg for å gjøre noe som er såpass skandaløst at folk kommer til å snakke om det.

Ha en god hemmelighet

hinderlopeDersom du kan la kundene dine avdekke noe som «skal» være hemmelig, er du garantert å få folk som snakker om firmaet. Så hvorfor ikke lage et kunde-event med en eller annen form for (hinder-(?)) løype. La kundene som du inviterer til eventet få vite om hvordan løypen ser ut, med alle hindere etc. Men la ett hinder være hemmelig (og offentliggjør at det er hemmelig, selvsagt). Det gir kundene som du har invitert til eventet noen å gruble på og snakke om. Og så må du jo sørge for at hemmeligheten er så bra at folk snakker om den etter eventet også.

La gaveartiklene dine stå frem

Når kundene på eventet har kommet i mål, står du klar med en øl, ei t-skjorte og et svettebånd. Ølen forsvinner med en gang. Kundene er jo tørste etter å ha forsert løypen du har laget for dem. Men t-skjorten og svettebåndet tar de med seg. Derfor må du sørge for at t-skjorten, svettebåndet, og for den saks skyld alle dine gaveartikler står frem på en slik måte at du får folk til å bruke dem. Et svettebånd eller en t-skjorte som folk bruker, er veldig ofte inngangen til en samtale om…….firmaet ditt. Du har gjennom et langt liv og mange besøk hos kunder og leverandører sikkert fått med deg kulepenner, lightere, kjøleskapsmagneter og mere til. Er det noe av det du har fått med deg som du har snakket om eller som har fått noen til å nevne noe om det? Antagelig ikke. Så her har du en utfordring. Sørg for å gi bort ting som gjør at folk enten snakker om gjenstanden (og hvem de har fått den av) eller bakgrunnen for at, eller eventet hvor, de fikk gjenstanden

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: