Med bakgrunn i at et kunstmuseum i Holland forsto at man måtte spille og vinne spillet om å være bemerkelsesverdig bestemte de seg for å vinne dette spillet. I stedet for tradisjonelle annonser og plakater, slo de til med noe som kan sies å være to-dimensjonalt (et maleri) og noe som er i utakt med de fleste (et kunstarbeide mer enn 350 år gammelt). Med dette som grunnlag skapte de et stykke med levende kunst. Resultatet forteller en historie, gjør publikumet til en del av historien og knytter folkene følelsesmessig til maleriet. (Nattvakten).
Den følelsesmessige tilknytningen sitter i kjernen av en fantastisk Munn-til-Munn effekt. Om du føler for noe, er det høyere sannsynlighet for at du deler det og husker det.
Og man burde tro at de aller fleste sitter igjen med sterke følelser når de opplever noe slikt som dette.
Folks følelser overfor Rembrandt-maleriet Nattevakten fikk nok en oppsving etter at de opplevde dette. Og det ble garantert en snakkis på byen.
Legg igjen en kommentar