Munn-til-Munn

25.07.13

Ukens tips (28-2013): Hvordan Rembrandt kan inspirere til en fantastisk Munn-til-Munn Markedsføring

Filed under: Summ,Ukens tips — Roy Dahl @ 19:42
Tags: , , , , ,

Med bakgrunn i at et kunstmuseum i Holland forsto at man måtte spille og vinne spillet om å være bemerkelsesverdig bestemte de seg for å vinne dette spillet. I stedet for tradisjonelle annonser og plakater, slo de til med noe som kan sies å være to-dimensjonalt (et maleri) og noe som er i utakt med de fleste (et kunstarbeide mer enn 350 år gammelt). Med dette som grunnlag skapte de et stykke med levende kunst. Resultatet forteller en historie, gjør publikumet til en del av historien og knytter folkene følelsesmessig til maleriet. (Nattvakten).

Den følelsesmessige tilknytningen sitter i kjernen av en fantastisk Munn-til-Munn effekt. Om du føler for noe, er det høyere sannsynlighet for at du deler det og husker det.

Og man burde tro at de aller fleste sitter igjen med sterke følelser når de opplever noe slikt som dette.

Folks følelser overfor Rembrandt-maleriet Nattevakten fikk nok en oppsving etter at de opplevde dette. Og det ble garantert en snakkis på byen.

Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: