Munn-til-Munn

29.07.13

Ukens tips (29-2013): Hvordan Roseisle Campervan Hire skaffer seg lojale kunder

Er man på jakt etter bobil i Skottland for å kjøre rundt å beundre dette vakre landet, og tar kontakt med Roseisle Campervan Hire, får man straks en god følelse av at dette er et seriøst og godt firma.IMG_5691

Ofte starter henvendelsen med en e-mail hvor man forespør om ledig bobil for en gitt periode. Det går ikke lang tid før man får svar med et tilbud. Eventuelle spørsmål man har i forbindelse tilbudet blir raskt besvart. Man ser og føler at firmaet hele tiden er på servicesiden. Når man så er blitt enige med firmaet om å leie en bobil, får man tilbud om å bli hentet på flyplassen (noe man må betale for) eller å bli hentet omkostninsfritt på Wallyford jernbanestasjon, to stasjoner fra Edinburgh Waverley.

Når man ankommer Roseisle blir man møtt med hyggelige,servicevennlige og smilende folk som gjennomgår bobilen slik at man kan betjene den ute på veien og på de steder man velger å slå seg til ro for natten. Er det spesielle ting man ser ved bilen som man ønsker skal stå i tilstandsrapporten, er firmaet imøtekommende på dette og det blir behørig notert. Man får oppgitt telefon-numre man kan ringe om det oppstår spesielle situasjoner, og man får med seg en enkel manual  som beskriver de vesentligste delene på bilen; hvordan man skal tømme toilettet, hvordan man tømmer oppsamlingstanken for vann som er brukt, hvordan man veksler mellom gass og strøm, og hvordan man slår på kjøleskapet når man går over til gass mm. Kabler og slange for tilkobling til vann og strøm ligger selvsagt i bilen.

Så – når man kommer tilbake etter endt ferietur og skal overlevere bilen, er vennligheten fortsatt på plass og bilen blir gjennomgått for å se at det ikke er oppstått noen erstatningspliktige saker. Når bilen er ferdig sjekket og man står klar til å forlate firmaet, får man følgende geniale spørsmål: «Har dere hatt noen dårlige opplevelser med oss? Er det noe dere har å utsette på bilen? Har dere noen forslag til forbedringer som kan gjøre oss enda bedre til å ta vare på kundene våre?

Dette firmaet ber om både negative og positive tilbakemeldinger. Det er det ikke mange som gjør. Og får de negative tilbakemeldinger, kan du være sikker på at de gjør noe med det. Derfor får dette firmaet lojale kunder.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

1 kommentar »

  1. Greetings from Colorado! I’m bored at work so I decided to browse your blog on my iphone during lunch
    break. I really like the information you present here and can’t wait to take a look when I get
    home. I’m shocked at how quick your blog loaded
    on my cell phone .. I’m not even using WIFI, just 3G ..
    Anyhow, wonderful blog!

    Kommentar av True Love Quotes — 30.08.14 @ 00:25 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: