Har du noensinne tenkt på alt du ber kundene dine om på de sosiale media?
- Del med vennene dine
- Skriv en kommentar
- Klikk her
- Lik innlegget
- Skriv en vurdering
- Retweet
- Gå til nettsiden
Ja listen er endeløs. Og på toppen av det hele forteller vi HVORDAN de skal gjør det. Hva de skal gjøre. Når og hvor. De vi aldri nevner eller forteller noe om, er HVORFOR.
Og – for å presisere – HVORFOR er etterfulgt av et punktum og ikke et spørsmålstegn.
En måte å tenke på HVORFOR er å tenke på HENSIKT eller FORMÅL. Når du forklarer hensikten med noe, introduserer du en idé som noen kan tro på. Er den overbevisende nok, vil den lede leseren til å ønske seg å en del av noe som er større enn dem selv. Når folk har en hensikt så har de også en sammenheng. En kilde. En mening.
Og da er det noe som er verdt å dele. I realiteten er det Munn-til-Munn i aksjon.
Dette innlegget er en oversettelse av The Power of WHY, et innlegg skrevet av Spike Jones på hans blogg. Spike Jones er medforfatter av boken Brains on Fire.
Legg igjen en kommentar