De aller fleste butikker har utstillinger, både vindusutstillinger og inne i butikkene. De fleste gjør som alle andre, og som er helt standard markedsføring, nemlig å gjøre noe ekstra med utstillingen rundt høytider. MEN – som de aller fleste vet; det å gjøre det samme som alle andre gjør, er en dårlig måte å få folk til å snakke om akkurat din forretning. Alle vet at til jul kommer alle julenissene frem i alle butikkvinduer – med andre ord, ikke noe spesielt som folk gidder å snakke om.
Derfor skal du nå få et par måter du kan stille ut på, og som ikke koster deg et rødt øre.
1. Smartere måte å vise produkt på
Er du i klesbransjen og har t-skjorter i sortimentet ditt, er det ofte noen morsomme illustrasjoner på fremsiden av t-skjorten.
Ved å brette t-skjortene på en annen måte, vil du få frem illustrasjonen på denne måten, og legger du slike bunker i utstillingsvinduet ditt, vil du gi folk noe spesielt som de vil fortelle om til vennene sine.
2. Gi kundene dine en oppfordring om å lage en morsom figur
Er du i en bransje som hvor du pakker inn produkter du selger i aluminiumsfolie, som for eksempel en hamburger-cafe, kan du oppfordre kundene dine til å lage en morsom figur av aluminiumsfolien, en figur du selvsagt stiller ut. Og tar du den enda lengre, lager du en konkurranse hvor månedens beste «skulptur» får en premie. Skulpturene som er med i konkurransen fotograferer du og legger ut på firmaets nettforum hvor folk kan stemme på den fineste skulpturen. Og vips – så har du skaffet deg masse gratis markedsføring av cafeen din.
Legg igjen en kommentar