Lojalitetsprogrammer er bra for å utvikle Munn-til-Munn Markedsføring. På denne bloggen er det tidligere skrevet om Fiskars og deres onlinebevegelse for Fiskater Saks. Du tror muligens at din butikk er for liten eller for kjedelig eller kan hende er for ubemerket til å være berettiget til en Fan-Klubb? Men – gjett én gang til. Det er den nemlig ikke.
Ta for eksempel historien om A.1 Biff Saus. Denne sausen har sin egen Fan-Klubb. Og de serverer fansen sin noe kult tilbehør og «ekstrautstyr». Som for eksempel beltespenner og halskjeder – samtalestartere som er til hjelp for fansen til å snakke om denne sausen som de liker sååå godt. Slike remedier får dem også til å føle seg som en del av ei gruppe og gir dem en følelse av å være nærmere produktet samt til å være en del av det, omtrent som i uttrykket «Som hunden – så eieren».
Dette er noe du også kan gjøre. Laminer noen visittkort for medlemmer, sett navnene til Fan-Klubb-Medlemmene på en plakat i butikken, og send dem prøver på produktet før noen andre får det. Eventuelt arranger en spesiell event bare for Fansen din.
Fansen vil elske dette – og selvsagt fortelle alle vennene sine om det.
Ser det interessant ut? Da kan du lese mer om dette på Co.Create-sidene til Fast Company
Legg igjen en kommentar