Munn-til-Munn

07.11.13

Ukens tips (45-2013): Start en Fan-Klubb

Lojalitetsprogrammer er bra for å utvikle Munn-til-Munn Markedsføring. På denne bloggen er det tidligere skrevet om Fiskars og deres onlinebevegelse for Fiskater Saks. Du tror muligens at din butikk er for liten eller for kjedelig eller kan hende er for ubemerket til å være berettiget til en Fan-Klubb? Men – gjett én gang til. Det er den nemlig ikke.

Ta for eksempel historien om A.1 Biff Saus. Denne sausen har sin egen Fan-Klubb. Og de serverer fansen sin noe kult tilbehør og «ekstrautstyr». Som for eksempel beltespenner og halskjeder – samtalestartere som er til hjelp for fansen til å snakke om denne sausen som de liker sååå godt. Slike remedier får dem også til å føle seg som en del av ei gruppe og gir dem en følelse av å være nærmere produktet samt til å være en del av det, omtrent som i uttrykket «Som hunden – så eieren».A1-saus

Dette er noe du også kan gjøre. Laminer noen visittkort for medlemmer, sett navnene til Fan-Klubb-Medlemmene på en plakat i butikken, og send dem prøver på produktet før noen andre får det. Eventuelt arranger en spesiell event bare for Fansen din.

Fansen vil elske dette – og selvsagt fortelle alle vennene sine om det.

Ser det interessant ut? Da kan du lese mer om dette på Co.Create-sidene til Fast Company

 

Likte du innlegget? Del med en venn.





Reklamer

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggere like this: