Munn-til-Munn

15.11.13

Ukens tips (46-2013): Flere frynsegoder til lojale kunder gir flere muligheter for Munn-til-Munn

Filed under: Ukens tips — Roy Dahl @ 12:46
Tags: , , , ,

Pub-kjeden World of Beer har mer enn 500 øltyper fra 40 forskjellige land. De ønsker selvsagt at kundene skal smake på så mange forskjellige øltyper som mulig, og til å oppmuntre dem til å forsøke nye øltyper får de lojale kunder til å føle seg viktige.

De har for eksempel en ordning hvor lojale Word of Beer kunder får en klubb-t-skjorte for hver 50. nye øl de drikker og når de har forsøkt 250 øltyper får de en brodert pologenser. I tillegg har pubene i kjeden krus, plaketter og klistremerker – selvsagt merket med World of Beer – som de deler ut for mindre bedrifter. Og folk som får disse t-skjortene elsker å ta bilder av seg selv på de mest forunderlige steder, bilder som de sender inn til World of Beer som igjen publiserer dem på sine internettsider.

Hvis du spør en World of Beer entusiast om det, kan det også hende han viser deg app’en på smart-telefonen sin som holder styr på alle de forskjellige øltypene han har smakt på, hvilken som foreslås forsøkt neste gang, og ikke minst hvor nærme han er til å nå neste mål (en ny t-skjorte).World-of-Beer

Som du forstår er det mye stoff fra World of Beer som gjør at lojale kunder blir velutstyrte talsmenn.

Så hva kan du gjøre for å hjelpe kundene dine til å føle seg som dine ambassadører?

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: