Munn-til-Munn

24.01.14

Ukens tips (4-2014): Bygg inn Munn-til-Munn i produktet ditt

Filed under: Summ,Ukens tips — Roy Dahl @ 08:13
Tags: , , , ,

 

Hvordan kan du få Munn-til-Munn bygget inn i produktet ditt? Det er noe du bør se nærmere etter.

Utfordringen? Å legge inn god nok kvalitet eller egenskaper inn i produktet som gjør at produktets iboende egenskaper og kvaliteter gjør at det automatisk spres gode ord om produktet som et resultat av at det er i bruk.

En klassisk historie om Munn-til-Munn Markedsføring finner man i skapelsen av Hotmail. På 18 måneder gikk Hotmail fra 0 – null – brukere til over 8 millioner brukere, og ble deretter solgt for 400 millioner Dollar! I det store og hele skjedde det hele uten annen promosjon enn Munn-til-Munn. Hvordan de fikk det til? Jo, hver eneste e-mail hadde, som mange av oss vil huske, en liten link i bunnen hvor det sto «Få en gratis E-post konto fra Hotmail»Hotmail

Hotmail er det vi kan kalle et virkelig (og det første?) viralt produkt. Det kan ikke brukes uten at man samtidig sprer Munn-til-Munn om det.

Dette fungerer selvsagt ikke for absolutt alt. Men forsøk å se etter egenskaper som gjør at det å bruke produktet og dele produktet er en del av den samme prosessen. Da er det stor sannsynlighet for at du vil lykkes.

 

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggers like this: