Munn-til-Munn

14.03.14

Ukens tips (11-2014): En liten, men unik, kundetjeneste er verdt å snakke om

Filed under: Summ,Ukens tips — Roy Dahl @ 09:48
Tags: , ,

Mange selskap gjør alt som er i deres makt for å levere kundeopplevelser til WOW-karakter.Og selv om de aller fleste vet (eller burde vite) at en fantastisk kundeservice er grunnleggende for en god forretning, er det ikke gitt at alle kan levere kundeservice på Rolls-Royce-nivå.

Da er det greit å vite at man uansett kan levere fortryllende service til kundene uten å måtte øse ut masse ressurser for å komme på topp-topp-topp-nivå.

Ett eksempel: På Frankfurt flyplass tilbyr de denne vinteren passasjerene å kunne lagre vinterjakkene og -frakkene sine mens de er på tur til varme reisemål. Dette er ingen stor endring i forhold til hvordan de gjør forretningen sin, men mer som «prikken over i’en» som gjør det å fly fra denne flyplassen litt mer hyggelig. Og ikke minst er det noe de flyreisende forteller til vennene sine når de kommer hjem igjen.frankfurt

Læring: De kundetjenestene som folk snakker mest om behøver ikke koste deg all verden i form av tid og ressurser. Noen ganger er det kun snakk om å tilby noe som ingen andre gjør.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: