Munn-til-Munn

15.04.14

Ukens tips (16-2014): Lekk nyheter til fansen først

Filed under: Summ,Ukens tips — Roy Dahl @ 10:05
Tags: , , , , ,

nyhetslekkasje

Når du skal lansere en nyhet, kan du gi det et ekstra trykk gjennom Munn-til-Munn ved å lekke nyheten til fansen din først.

Noe som er nytt og usett er naturligvis bemerkelsesverdig, og de som du har lekket nyheten til vil være sprekkferdige til å fortelle nyheten fra deg til alle vennene sine.

Da Nike laget reklamevideoen «Write the Future» for noe år siden, lekket de nyheten om en ny reklamevideo til fansen sin på Facebook. Resultatet ble en virusaktig spredning og i løpet av den første uken ble videoen sett 8 millioner ganger.

Fansen visste om noe som «ingen andre» visste om. Det var en brennhet potet som bare MÅTTE spres til venner.

Slik er det med nyheter. Det «ingen andre» vet om er brennhett, men så snart det er å finne i salgshyllene og på alle annonsekanaler, er det ikke noen nyhet å fortelle.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Reklamer

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggere like this: