Munn-til-Munn

12.06.14

Ukens tips (24-2014): En av Norges største industrier anvender Munn-til-Munn Markedsføring

Og denne industrien kan faktisk ikke bruke annet enn Munn-til-Munn Markedsføring for å nå frem med sitt budskap. Industrien det tenkes på omsatte i 2008 for 1,8 milliarder kroner, noe den aldri kunne gjort uten anvendelse av Munn-til-Munn Markedsføring. Industrien anvender Munn-til-Munn Markedsføring både til B2C-markedsføring og til B2B-markedsføring. Hadde denne industrien anvendt tradisjonell markedsføring ville politiet stått på døren deres kjappere enn kjappest. Narkoindustrien har kun denne formen for markedsføring for å kunngjøre at nye partier er på vei, og at man kan kjøpe  noen gram eller brukerdoser her eller der.

Du har vel aldri sett ei annonse for «Hasj av høy kvalitet selges på hjørnet Storgaten/Prinsensgate kl. 12.00 lørdag 30. februar». Likevel vet kjøperne at her på dette hjørnet får de kjøpt seg sine brukerdoser. Og det uten at selgerne har lagt så mye som 5 øre i markedsføringspotten. Og narkostoffet må være av god kvalitet. I motsatt fall vet markedet det ganske raskt, og henvender seg til andre selgere neste gang. Fordi: Brukerne SNAKKER SAMMEN og INFORMERER HVERANDRE, akkurat slik man gjør i Munn-til-Munn Markedsføring.

Tilsvarende får bakmennene i norsk narkoindustri kjøpt sine varer fra utenlandske selgere. For du tror vel ikke utenlandske selgere annonser i Drugs Daily?

Likevel er man, i Norge og mange andre land, overopptatt av å markedsføre sine produkter og tjenester på den tradisjonelle måten. Og den tradisjonelle måten er bruk av Forstyrrende Markedsføring. Markedsføring som trenger seg på forbrukeren (eller innkjøperen!) i situasjoner hvor man ikke ønsker å bli eksponert for reklame. Hva tror du ellers grunnen er til at vannforbruket i Norge øker hver gang det er reklameinnslag på en eller annen TV-kanal? Folk hiver seg opp fra sofa’n sin, styrter ut på kjøkkenet for å sette over ny kaffe, eller stormer ut på toalettet. Eller de surfer rundt på andre kanaler. En økende omsetning for streamingkanaler som Netflix, HBO, Viaplay etc., er også veldig ofte begrunnet i at folk skyr TV-reklame (selvsagt i tillegg til at de kan se sine filmer og serier når de selv måtte ønske).

narkotika

Dette pulveret omsettes ved hjelp av Munn-til-Munn Markedsføring

Som følge av at det blir vanskeligere og vanskeligere å nå frem til målgruppene sine, må Den Tradisjonelle Markedsfører bruke mer penger på å skape enda mer Forstyrrende Reklame som enda færre mennesker vil se, noe som igjen gjør at man ytterligere må øke pengepotten for Forstyrrende Reklame.

Dette skjer altså mens norsk narkoindustri omsatte for 1,8 milliarder kroner i 2008. Hvor stor omsetningen er i dag, vites ikke. Men den er neppe blitt mindre.

Hva vil du gjøre heretter? Fortsette med din tradisjonelle Forstyrrende Markedsføring? Eller følge i narkoindustriens fotspor og starte opp med Munn-til-Munn Markedsføring, en aktivitet som koster omtrent 0 kroner? Og er den desidert mest effektive form for markedsføring som finnes!

Det må STERKT UNDERSTREKES at munntilmunn.no er sterk motstander av at narkotika omsettes i Norge. Narkotikaindustrien er kun nevnt som et meget godt eksempel på at Munn-til-Munn Markedsføring fungerer og er meget effektivt!

Likte du innlegget? Del med en venn.





Reklamer

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggere like this: