Munn-til-Munn

10.07.14

Ukens tips (28-2014): Tre Munn-til-Munn Tips fra Dagligvaresektoren

Filed under: Ukens tips — Roy Dahl @ 10:16

Liksom for et supermarked er det ikke enkelt å skille seg ut når konkurrentene dine er på hvert et hjørne. Men med litt kreativitet kan bruker disse butikkene Munn-til-Munn Markedsføring for å gjøre kolonialbutikkene sine bemerkelsesverdige

Her er tre eksempler:

  1. WoW kundene dine
    Whole Foods Marked lar medarbeiderne sine dele ut WoW’er hver eneste dag. Det kan være noe så lite som å gi bort den siste vegetarposteien fra delikatessedisken, eller gi en blomsterbukett til en eller annens matvarebutikk. Disse små gestusene  utløser Munn-til-Munn om Whole Foods Market og kundeservicen deres. Å overaske og glede kan være så enkelt. Hvordan gir du Dine medarabeidere muligheten til å gjøre det samme?
  2. Kom deg UT
    Når du er i tvil, kom deg ut og ta Munn-til-Munn budskapet ditt ut på veien. Når Sabra oppdaget at 80 millioner amerikanere ikke hadde smakt hummus, dro de ut på veien og turnerte byene på kryss og tvers i USA og delte ut prøver til alle de møtte. Det opplegget ga ikke bare Sabra mer oppmerksomhet, men det ansporet mer enn 70% av alle de som smakte hummus til å kjøpe hummus i løpet av de neste 60 dagene.Hummus_bil
  3. Finn de Rette Snakkerne
    Når du gjør noe som er hyggelig for en nisjegruppe, øker sannsynligheten for at de vil fortelle andre personer i den nisjegruppen om deg. Hvordan kan en dagligvarebutikk som er for alle gjøre en spesielt hyggelig ting kun beregnet for en spesiell gruppe? Du kan for eksempel gjøre som Hy-Vee butikkene som har egne ernæringsfolk som kan kontaktes på butikkenes hjemmesider for å hjelpe kunder med spesielle diettrestriksjoner. Det er noe som folk med spesielle helseproblemer vil fortelle til personer med tilsvarende lidelser.

Likte du innlegget? Del med en venn.





Advertisements

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggers like this: