Munn-til-Munn

11.09.14

Ukens tips (33-2014): IKEA parodiserer Apple-annonse

Filed under: Sosiale media,Ukens tips — Roy Dahl @ 11:42
Tags: , , ,

I denne verden av alle teknologiske muligheter som er tilgjengelig, kan det være vanskelig å vite hva som vil fungere riktig for deg og ditt selskap. IKEA har tatt et valg som virkelig gjør en forskjell med et produkt de kaller «Bokbok (Bookbook i engelskspråklige land)». IKEA ga ut den virtuelle YouTube-videoen «Experience the power of the Bookbook» for å vise frem styrken i denne ny/gamle dippedutten.

Å gå inn i en El-kjøp butikk for å se etter et elektronisk produkt som passer for deg kan være rett så vanskelig. Skal du kjøpe en smarttelefon, nettbrett eller en bærbar PC? Som IKEA’s Apple-parodi forklarer kan du få alle (eller nesten alle) egenskapene til disse produktene i Bokbok. IKEA viser hvor utrolig allsidig den kan være.

Og, som YouTube fortelleren forklarer: «8mm tynn og en vekt på 400g kommer IKEA katalogen forhåndsinstallert med tusenvis av idéer på hvordan du kan møblere hjemmet ditt.»

BokBok er mer kjent som IKEA-katalogen og trenger ingen annonser. IKEA deler ut mer enn 198 millioner stykker av Bokboken hvert år. Likevel skader det ikke å prøve å spre ryktet i det sterkt konkurranseutsatte markedet for elektroniske produkter.

Bokbok-annonsen ble publisert på YouTube 3. september og i løpet av 4 dager ble den vist ca. 7 millioner ganger.

Den satiriske filmen tar opp den vanlige markedsføringsstilen brukt i Silicon Valley representert av Apple. Så ved å se ut som en vanlig annonse for det siste innen elektroniske innretninger, Bokbok, som er den nyeste IKEA-katalogen parodiserer Silicon Valley stilen scene for scene.

The Bookbook ad was published on Youtube.com on September 3rd, in the the four days since has received about 7 million views.

Det er kun en scene som mangler i videoen der den sier at Bokboken vil bli tilgjengelig i IKEA-butikker i Malaysia 8. september og i Singapore den 18. september. Så når vil det norske publikum få se den nye katalaogen?

Likte du innlegget? Del med en venn.





Reklamer

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Blogg på WordPress.com.

%d bloggere like this: